fbpx

Jak zamawiać?

Naszym priorytetem jest szybka realizacja zamówień. Możemy błyskawicznie wysłać towar, jeśli rozumiemy, co Klient zamówił. Dlatego staramy się, żeby nasz katalog zawierał precyzyjne i jednoznaczne opisy wszystkich pozycji, jednak od czasu do czasu zdarzają się nieporozumienia. 

W języku fachowym obok nazw stosowanych przez producentów funkcjonuje wiele określeń potocznych, używanych wśród instalatorów, rolników, sadowników. Dla jednych króciec może być końcówką, inni uznają go za nasadkę. Uszczelka może być opisana jako gumowa podkładka pod nakrętkę. Staramy się jak najlepiej odczytywać intencje naszych klientów, lecz czasami przegrywamy w tej nie do końca wyrównanej walce i w przesyłce znajduje się coś, co nie powinno do niej trafić, za to brakuje towaru, na który czekała osoba składająca zamówienie.

Szybko  „prostujemy” takie niezgodności. Wiemy jednak, że z punktu widzenia niektórych Klientów korekta zamówienia nie rozwiązuje wszystkich problemów, ponieważ muszą drugi raz czekać na przesyłkę. Jeśli byli umówieni ze zleceniodawcą na termin instalacji, może się okazać, że muszą go zmienić. Zwłaszcza, jeśli preferują zakupy w systemie „just on time” i nie mają rezerw magazynowych.

Przepływ informacji

Dla osób prowadzących działalność gospodarczą i składających u nas zamówienia regularnie najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z internetowej platformy B2B. Rejestracja konta wymaga co prawda kilku kliknięć myszy, jednak po przejściu przez formalności nagrodą jest szereg korzyści dla naszego Klienta.

Zamawiający widzi ceny uwzględniające przyznane mu rabaty, może sprawdzić dostępność towaru na magazynie, a przede wszystkim ma pewność, że nazwa produktu, który wybierze będzie poprawnie rozpoznana przez system i naszych pracowników. Na platformie B2B można sprawdzić, w jakich opakowaniach jest dostarczany produkt, ile sztuk znajduje się w paczce a ile w kartonie. Jeśli klient potrzebuje 28 sztuk produktu, a w opakowaniu jest ich 30 zwiększając zamówienie o dwie sztuki można znacznie skrócić czas wysyłki, ponieważ odpada konieczność otwierania opakowania, wyjmowania nadliczbowych produktów i ponownego zamykania paczki.

Dodatkową zaletą korzystania z platformy B2B jest priorytetowe traktowanie zamówień w magazynie. Jeśli w sezonie dojdzie do kumulacji zamówień to najkrótszy czas oczekiwania mają te składane na platformie internetowej.

Sezon

Montaż i obsługa instalacji nawadniających jest działalnością sezonową. Zapotrzebowanie na te usługi rośnie od lutego – marca i osiąga szczyt w lecie. W zimie natomiast liczba zleceń obsługiwanych przez naszych klientów istotnie spada. Ten czas można przeznaczyć na planowanie pracy oraz zakupy towarów o których wiadomo, że sprzedadzą się w nadchodzącym roku. Pozwoli to uniknąć problemów, jeśli w sezonie wystąpią przejściowe opóźnienia w dostawie przesyłek od producentów.

Pandemia Covid-19 wpłynęła na produkcję i dystrybucję. Część zakładów zamknięto, albo ograniczono ich pracę do minimum. Pojawiły się problemy z dostawami spowodowane przez lockdown i zaostrzenie przepisów dotyczących transportu międzynarodowego. Wszyscy mamy nadzieję, że 2021 rok będzie lepszy, ale daleko posunięta ostrożność jest bardzo wskazana.